vendredi 31 mai 2019

29.05.2019 - Er was eens ... een gure winter


Er was eens ... een gure winter

Op een winterse nacht komt een oude jood binnen in een herberg
en hij laat de deur openstaan.
Een man aan tafel met arme soep voor zich, roept:
‘Hé, jij daar, sluit de deur. Het is koud buiten!’
‘En geloof jij echt, antwoordt de Jood, dat als ik de deur sluit
dat het dan buiten minder koud zal zijn?’


De midweek-meditatie

Heer,

laat mij een woord zijn in uw mond
laat mij een blad zijn in uw boek
laat mij een licht zijn in uw stad
laat mij een noot zijn van uw instrument
laat mij een stem zijn in uw koor
laat mij een vriend zijn aan uw tafel
laat mij een kind zijn op uw arm
laat mij een mens zijn naar uw hart
laat mij een bloem zijn in uw tuin
laat mij een pelgrim zijn naar uw land
laat mij een naam zijn in uw hand




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire