mercredi 9 octobre 2019

02.10.2019 - Er was eens ... 13


Er was eens een BIDDENDE VROUW

De airconditioning van een katholieke kerk was kapot
en de pastoor huurde een man in om te kijken wat er aan de hand was.
Toen de man op de vliering met de leidingen bezig was,
kon hij door een gat naar beneden kijken
en zag hij een oude vrouw bij het altaar
die de rozenkrans zat te bidden.
‘Haha, dacht hij, die zal ik eens in de maling nemen.’
En met een vervormde, zware stem riep hij :
‘Hallo, dit is jezus. Uw gebeden zullen worden verhoord.’
De vrouw keek niet op of om en ging stug door met bidden.
De man dacht dat ze het misschien niet gehoord had, dus zei hij iets harder :
‘Dit is Jezus, de Zoon van God. Uw gebeden zullen worden verhoord !‘
Maar weer reageerde de vrouw helemaal niet.
De man was er nu van overtuigd dat ze wel doof moest zijn.
Hij haalde dus diep adem en brulde luid :
‘Dit is Jezus Christus, ik ben de Zoon van God.
Uw gebeden zullen worden verhoord !’
De vrouw keek omhoog en zei :
‘En ik probeer met je moeder te praten, dus kun je misschien even stil zijn ?’

De mid-week meditatie 

Heer, geef mij ...
... een taak om aan te werken
... een toekomst om naar te streven
... en een doel om mij naar te richten

Heer, toon mij ...
... een weg om te bewandelen
... een bron om mijn dorst te lessen
... en een plaats o uit te rusten

Heer, leer mij ...
... een lied om te zingen
... een woord om te troosten
... en een gebed om te danken

Heer, geef mij ...
... een moment om te bezinnen
... brood om te delen
... en blijheid om door te geven

Heer, richt ...
... mijn oren om te luisteren
... mijn ogen om te bewonderen
... en mijn hart om te beminnen

Heer, geef mij ...
... handen on te ondersteunen
... geduld om te wachten
... en moed om het vol te houden

Heer, zegen ...
... de vruchten van de aarde
... het werk van onze handen
... en allen die ons dierbaar zijn

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire