mercredi 17 avril 2019

17.04.2019 - er was eens ... een toetsenbord


                        Er was eens ... een TOETSENBORD

Nu ik een computer op de kop heb getikt,
wil ik mij niet onbetuigd laten en ook
eenz een ztukkie tikken.
Allereerzt, de zfeer aan deze kant van de lijn iz goed.
Ik weet niet of het jullie iz opgevallen,
maar een lettertje van mijn prachtige toetzenbord doet het al niet meer,
namelijk de Z van Zimon,
en daarom gebruik ik de Z in plaatz van de Z.
Alz er maar niet meer kapot gaat, iz het zo elg nog niet.
Veldlaaid, daal heb je het al, de L van Lotzooi iz uitgevallen.
           Nu iz dit niet zo elg, daal gebluik ik gewoon de L vool.
Ja het iz welkelijk een gloot genoegen zo ‘n 
plachtig toetzenbold te bezitten.
           Het gaat veel vluggel dan sghlijven …. Hé …
Dat iz niet zo leuk, nu doet de G van Gilkel ook niet meel.
Ik moet het toetzenbold togh eenz na laten kijken, want zo gaat tet …
Oh ! Daal gaat de T van Temd tij zit taldztikke vazt.
qqIk begin te gelovem (alweel eem) dat deze magtime 
niet zo bezt meel iz.
Ik moet tet de tamdelaal togt eemz vlagem.
Ik begim mu togt wel te gelofen (fellek mu de F van Flag ook al
dat ik elg bedlogem bem,
want tet begimt mu togt wel elg te wolden.
                     Tet iz felzgtikkelijk …    end over wat de ander denken m

            DE MID-WEEKMEDITATIE


           Ik lees in het heilig Evangelie ...

                     ... dat God een vriend is van mensen
          ... dat een mens meer waard is dan een leer
          ... dat geboden voor mensen zijn gemaakt
          ... dat elk leven heilig is
          ... dat krijgen moeilijker is dan geven
          ... dat onze naaste naaste de eerste naaste is
          ... dat er Iemand naast ons loopt
          ... dat kleinen groot kunnen worden
          ... dat laatsten eersten kunnen zijn
          ... dat leven moeilijker is dan sterven
          ... dat de hemel op aarde begint
          ... dat de liefde sterker is dan de dood 


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire